EX a facebookon
MEGRENDELÉS / ELŐFIZETÉS
galéria / fórum Galéria Fórum
ÚJ Symposion
EX
Támogatók






PLPI
2021. december 4. | Borbála, Barbara, János napjaAKTUÁLIS SZÁM:1015382. látogató
Aktuális EX címlapajánlás

 

Már

kapható

Tanácstalan köztársaság

című

számunk!

Tolnai Ottó

Tolnai Ottó

Táp

avagy egy abszolút stabil síndarab

2013. október 1.

 

 

Az istálló durván saralt mennyezetét

tartó fényesre csiszolt göcsörtös

oszlophoz megyek

szeretem magas csontfényét

(az egerek is ezen csúszdáznak

hallom ahogy nagyokat

huppannak a tápban

mit csinálsz

huppantok a tápban

énekli amadeó

huppantok a tápban

patkány viszont már rég nincsen

jóllehet a patkányok is hozzájárultak

az oszlop úgynevezett csontfényéhez

és ez azért jó

így hogy nincsenek

szinte szeretem őket

énekli amadeó

szinte szeretem őket

ahogy mintha ők is itt huppognának

a tápban)

és az oszlopba  vert  kampósszögről

melyről egykor lószerszám lógott

(istenem volt egy kis lovunk

a tanyásunk lelépett vele

ám olykor ha így belépek az istállóba

úgy tűnik visszajött a mi kis lovunk

hallom ahogy abrakol a jászolban)

vigyázva leakasztok három szál

fehér manillát

ezek a méternyi manillaszálak

szinte szállnak

énekli amadeó

szinte szállnak

a szalma arany

meg a here jadeit paralelepipedonjából

lettek kirántva

szép ahogy egyből kirántják

nekem nem mindig sikerül egyből kirántani

talán mert én mindig ráfeledkezem

mint olyanra a paralelepipedonra

(geometrizálódásom észrevétlen folyamata

éppen e paralelepipedon-formának köszönve

indult volt be)

ráfeledkezem az aranyra a jadeitre

az én tulajdonképpeni specialitásom

a manilla földből való kihuzigálása

ülök a földön és huzigálom ki őket

a kéket a rózsaszínűt a feketét

és úgy érzem ez  jó a földnek satöbbi

szóval vigyázva leakasztok három szál

fehér manillát

és átsétálok velük az udvaron

szemben a délibábban lebegő járással

mert más az én járásom

énekli amadeó

mert más az én járásom

ezen a járáson

mint az araszoló juhászok csordások

bukdosó csavargók gyilkosok járása

és kikötöm a kis olajfűz derekát

a kis olajfűz dereka eleve görbe

kikötöm a kapufához

ami valójában egy lebetonozott

abszolút stabil síndarab

énekli amadeó

abszolút stabil síndarab

félve feszítem

mert műrostosabb immár a manilla is

de ahogyan sikerül az operáció

a kis olajfűzzel

az abszolút stabil síndarabbal

máris valamiféle hangszert képeznek

az egész járást befogják

meg is pendítem

és erre érzem a hátam mögött

sámliján ücsörgő amadeó is berezonál

amadeó aki operaénekes szeretett volna lenni

szegeden

volt is meghallgatáson

akkor toltuk át neki a széksóban

a kis dencs kredencét kulisszának

berezonál

és már áll is fel a sámliról

és már áll is fel a sámlira

a gyerekek futva tolják mögé

a kredencet

és már énekli is

egy abszolút stabil síndarab

jóllehet egy abszolút instabil

színdarabra gondol

vidám kis zenés betétekkel

ahogy toltuk a széksón visszafelé

át a határon szegedről a kredencet

arra gondoltam hogy az egész

úgy vette kezdetét

a kis dencs épp vált

és ketté akarták fűrészelni

az asszonnyal a kredencet

és el is kezdték fűrészelni

de beszorult a keresztvágó

mire arzén azt ajánlotta

szögesdróttal próbálkozzanak

a vert falat is azzal fűrészelik

szögesdróttal

és akkor nyilvánította amadeó kulisszává

a kis dencs kredencét

amikor megvették mesélte a kis dencs

nem fért be a szobájukba

le kellett süllyeszteni a küszöböt

majd még tovább  kellett ásni

jó kis gádor lesz gondolták

és amikor már betolták

már a helyére tolták a kredencet

és az asszony már szét is szortírozta

a csipkéken a tengeri kagylókat

(volt egy pólából meg veneziából

meg egy cattaróból is

valaki egészen cattaróig kódorgott

valaki mindig messzebb kódorog a kelleténél)

azt vették észre

szivárogni kezdett fel a talajvíz

pius nyilvánította aztán

sétahajóvá a dencsék kredencét

ma is az sétahajó

hol talajvízen hol a virágzó són hajózik

a vámőrök tisztelegnek neki

szebb sétahajón énekelni

szebb mondta vak víg tibike

mint a szegedi operában

jóllehet amadeó a szegedi operában

szeretett volna énekelni

és nem a dencsék himbálódzó

kredencén

én sem értem mondta regény misu

hogyan lehet egy félig kettéfűrészelt

kredenc a vízen abszolút stabil

mire jonathán megmagyarázta

nem

a kredenc nem stabil

és a színdarab is abszolút instabil

csak a síndarab abszolút stabil

amihez olivér a fehér manillával

a kis olajfűz derekát kötötte

énekli amadeó

amihez  a kis olajfűz derekát kötötte.

(mellékdal)

Istenem kérdi pius

ki huppant ekkorát

sejtettem te is

itt játszol velünk

ki huppant ekkorát

a tápban

(hupont.hu)

énekli amadeó

ki huppant ekkorát

a tápban

talán ha levetítenénk

a leégett kis ráckevei

mozgófilmszínházban

kitűnne ki huppant

amadeó énekelne

te meg mint mindig a tapőr

talán abban a leégett

kis mozgófilmszínházban

kitűnne  ki huppant

a tápban

akárha egy bomba.


EX Symposion 2004 All rights reserved ©  |  Főszerkesztő: Bozsik Péter  |  Kiadja az EX Symposion Alapítvány  |  bozsik@exsymposion.hu  |  Webdesign: Pozitív Logika Kft.